tugbis ve falcilar

simdi ben kararimi veriyorum.
ben hayatimda bir daha fal baktirmicam.

durum degisecek gibi olursa haberdar edicem sizi.

sonra yalanci olmiyim.

insaniz ne de olsa. insanlari severiz.

ay simdi tugba ozay roportajini okudum da radikalde.

son soru ve cevabi pastelemek istiyorum suraya.

ancak bastan belirtiyorum: kendisine gulumsuyorum, sempatiyle bakiyorum, yani ne biliyim, saskin biri sonucta.
neyse buyrun: kahverengiyle yazilmis bolumler favori cumlelerim. soru da sahane cevabi da. ah tugba ah. takma disli, lepiska sacli, bahtsiz kiz. benine kurban oldugum etine butuna dolgun solcu ve duyarli insan.

10 Kasim’da ‘Canim ülkemi karanliga gömüyorlar Atam’ diye, dogrudan Atatürk’e hitaben yazmişsiniz. Ara ara böyle dertlesir misiniz Atatürk’le?
'Birçok zaman. Kendi aramizdaki sohbetlerde de tabii ki bu tipseyler konsulur. Keske konsmaktan da öteye gidebilsek, bu konuda kendimi elestiriyorum. Size bir sey söyleyeyim, bu anlattiklarim da böyle bir zamanda benim için bir tehlikedir, islerimden olabilirim. Benim arkamda kimse yok. Orman yanginlari oldu, en agir elestiriyi ben yaptim, üç hafta sonra en agir sekilde cezalandirildim. Bu olayin altinda baska seyler var. Is kaybetmekten korkmam, bu kadar rahat konuşabilmemin nedeni geçmişte çok çalışmamdan. Annem sayesinde tutumlu olmaya basardim, su anda her seyi biraksam çok sükür kimseye ihtiyacim yok. Ama içimden gelmese yazamazdim tabii. Ben ölen insanlari, öldürülenleri, katledilenleri, savasan insanlari düsününce... Çok derin düsünüyorum ya, anlatamiyorum size...

ve bir potböri

sirasiyla: tutuklu, uzgun, turbanli, maymunlu ve son olarak da bedevi tugbalar.

4 comments:

dearjune. said...

ya ben bunu cmtsi gunu cok afedersin tuvalette okudum. ama once sezyum'un yazisini okudum. kesinlikle tugba'ya sezyum'dan cok puan verdim. yani cok acayip laflar. boyle felsefi ve komik ayni zamanda. kitabini da okuyacagim. kisacasi benden
la tuğba dö puğan.
le sezyum an puğan.

jvigo said...

ay bak canım sezyum çekti. bi okiyim. ama perihan'ın seda sayan yazısını tek geçerim :)
tuğba abla derinliğine bir türlü ulaşamadım ya şu hayatta ben ona yanarım.

aC. said...

ben tugbis'e su siralar cok sevdigim ve kulagimdan eksik etmedigim 'kibirli ceviz' sarkisini ithaf etmek istiyorum.

belki turkce anlamiyordur.
'cheeky walnut'.
for tugbis from turkey.

d said...

ahahhahaha
kibirli ceviz.
ben de dinlemek ve sevmek istiyorum bu şarkıyı.
hem tuğbacım biliyosun 4 yaşında öğrenmiş okuma yazmayı.
ay ben şuraya bi link koyyim.